Cameron Highlands

23 juli 2016 - Cameron Highlands, Maleisië

Van zweten, zeer bedrukkende warmte naar het adembenemende, regenachtige, koele Cameron Highlands. Vet fijn hostel met eigen douche en wc; iets meer privacy was ook wel lekker na de gedeelde douches met 100 mensen.

De man (Yen) die het hostel runt is erg vriendelijk en vertelde ons allemaal dingen die we konden doen.

Zo zijn we trail 1 gaan lopen, eerst 1,5 uur zeer stijl omhoog door de jungle, met 600m stijgen. Bovenop zeer mooi uitzicht over het glooiende landschap. Daarna nog een mossy forrest bezocht. Het regent hier veel en het koelt snachts aanzienlijk af terwijl het overdag mooi weer is. Daarom kan het mos zich mooi verspreiden over allemaal bomen en paden. We zaten inmiddels op 2000m. Daarna 8km terug over een weg lopen waarna we op de helft uitkwamen bij de theeplantages. Het is niet in foto's te laten zien hoe mooi het is.

Bijna aangekomen bij het einde van de trail (na 6uur) begon het keihard te hozen. Schuilend bij het busstation was er een vriendelijke man die ons 2 sinaasappels schonk. Waarom weten we nog steeds niet.

In de avond heerlijk gegeten en lekker gelezen :)

Na vele dagen gelopen te hebben besloten we de volgende dag op pad te gaan met de scooter. Dat was echt super. We konden heel goed genieten van de omgeving en stoppen waar we wilden. Het wad nog goedkoper ook dan een taxiritje! Anoek kan blijkbaar niet rijden want we hebben nog wel even het asfalt een beetje bloed gegeven. Al met al; we gaan cameron Highlands missen. Het was zeer relaxed. Het eten, vooral het indiaanse eten van de Banana leave, de sfeer, het weer (lekker overdag en in de avond lekker koel)! Op naar Penang!

1. Jopie fr.:
    24 juli 2016
    Ach ach ach wat allemaal prachtige verhalen,maar ongelukjes aub acterwegelaten aub xxxx
  2. Erik Friskes:
    24 juli 2016
    Hoi Anpek en Wisse,

Lachen hoor. Iedere keerden nieuw verhaal, avontuur en ervaringen. Graag bij de volgende update een verhaal zonder bloed.
    Na deze hele actieve en intensieve eerste anderhalve week is het wel lekker om even te relaxen. Heel veel
    plezier op Langkawi. Kusjes
  3. Esther:
    25 juli 2016
    Wat gaaf weer!! Ennuuuhhhhh....vroeger (ja ik weet het ik word oud) Was dat beetje 'straatexeem' nie zo erg Jopie!! Ik kijk uit naar het volgende verslag! En wat mij betreft mag dat best met een 'beetje' bloed....dat hoort bij zon avontuur!! X