George Town Penang

28 juli 2016 - George Town, Maleisië

Op naar het volgende avontuur, met de bus naar het eiland Penang. We hadden een guesthouse geboekt in George Town, de tweede grote stad, na Kuala Lumpur. Eerst moesten we 4 uur in de bus en daarna nog een half uur met de veerboot. Eenmaal aangekomen in Georgetown, was het even heel erg wennen aan de enorme drukte opeens. Na de rustige stadjes in Taman Negara en Cameron Highlands, bestond deze stad met name uit veel auto's taxi's en bussen. Ons guesthouse zat op de lovelane in chinatown (hoe verzin je het). Nadat we enigszins gewend waren geraakt aan de drukte, zijn we op onderzoek uitgegaan en lekker door de stad gaan wandelen. Het was bekend dat je heerlijk kon eten op Penang en daar hebben we dan ook zeker goed gebruik van gemaakt! De eerste avond heerlijk naanbrood, rijst en Tandoori kip gegeten. 'S avonds hebben we nog een lekker biertje gedaan om dit eiland goed in te luiden. De tweede dag hebben we 2 fietsen gehuurd en de bezienswaardigheden van de stad bekeken en de muurschilderingen waar Georgetown om bekend staat. Grafitti en verf wordt hier gebruikt om de straten mooier te maken. De hele dag zon gehad en dus heerlijk op zijn Hollands bruin geworden op de fiets. Als lunch eten de locals op een foodmarket, dus dat gingen wij ook doen. Wederom was dit een bewijs van het heerlijke eten op dit eiland. In de middag vervolgden wij onze zoektocht naar de muurschilderingen. Om de avond weer goed te beginnen, gingen we weer op zoek naar een leuk restaurant. Helaas konden we het niet snel eens worden en stonden we op de kade om ons heen te kijken en op het punt mensen te vragen waar we moesten gaan eten. Een van origine Engels/australische man zag ons denken en wenkte ons. Zijn vrouw zei direct, je moet hier eten, je gaat gewoon zitten, loopt langs wat karretjes en zoekt waar je zin in hebt. Een perfect aanbod, want dit was weer super lekker eten. Daarnaast vroegen we om een 'biertje' en kregen natuurlijk beide een 66cl fles. Maar samen met het eten, bier en gezelligheid van de locals hebben we een leuke avond gehad. De man die ons wenkte, was verhuisd van Engeland, naar Australië en was nu getrouwd met een Vrouw van Maleisië en woonde hier nu ook. Hij kon ons veel vertellen over het eiland en had goede tips voor ons. Maar het enige wat hij ons eigenlijk echt kon vertellen, was dat het eten hier zo goed was! (Dit is misschien ook wel te zien aan de foto's). Alweer de laatste dag op Penang, hadden we het idee om naar Penang Hill te gaan, de hoogste berg met 712 hoogtemeters. Dit leek een heel leuk idee om mooie foto's te maken, maar eenmaal boven bleek het weer toch echt te slecht te zijn. Maar onder het mom van, hebben we toch maar gewoon gedaan, zijn we weer verder gegaan. Om er verder nog een leuke dag van te maken zijn we lekker gaan lunchen in de foodmarket, waar we eerder hadden gezeten. Voor 14 MYR (€3,25) hadden twee heerlijke gerechten en twee cola's. De rest van de dag werd en nog maar weer wat gechilld. De avond hebben we niet veel meer gedaan, want Anoek moest zich opladen voor de volgende dag. Om 8.30 zouden we met de boot naar Langkawi gaan en in het regenseizoen bleek de zee tussen deze eilanden nogal wild te kunnen zijn, met allemaal zeezieke mensen tot gevolg. Hopen op goed weer dan maar!

1. Lisabel:
    28 juli 2016
    Vooral het eten is lekker Dat is aan de foto's wel te zien. Ik mis dat nog iedere dag. Het eten van de straat