Jungle 1 taman negara

18 juli 2016 - Taman Negara, Maleisië

'S ochtends vroeg vanuit kulua lumpur op weg naar taman negara, de jungle! Eerst op de bus naar jetty, maar we hadden direct al een uur vertraging. Midden op de weg was een vrachtwagen geschaard en kon er nog maar 1 baan langs. Maar uiteindelijk aangekomen om te lunchen in jetty. Daarna mochten we met Ibrahim een cave-tour in de jungle. Door nauwe gaten kruipen en een van de grootste grotten bekeken. Super mooi!
Vervolgens in een mini-van naar kuala tahan over een heuvelachtige en bochtige weg. Daar aangekomen konden we inchecken in een 8-persoons kamer in een fanhostel. Daarna nog even het stadje bekeken en even gelezen.
Volgende dag konden we ontbijten en begon onze jungle-trip. Eerst een kleine canopy-walk tussen de bomen. Daarna met de boot door de echte jungle in en hiken. Het was erg blubberig en ruig terrein, maar na 3 uur hiken (en een paar keer te zijn gevallen beiden) hebben we de grotten waar we slapen bereikt! Wij mochten in ons eigen privé grot slapen met zijn tweeën. Het douchen was wassen in een beekje. En daar werd wisse gebeten door een bloedzuiger, weer een nieuwe ervaring. Daarna gezellig met 6 Belgisch-Franse en de 2 tourguides rijst met curry gegeten.

1. Erik Friskes:
    22 juli 2016
    Weer veel nieuwe ervaringen voor jullie. Het verhaal van de eerste dag in de jungle klinkt veelbelovend. Is de beet van de bloedzuiger niet gevaarlijk? Gezien de foto's op de app hebben jullie de volgende dagen in de jungle ook mogen genieten van veel vocht, warmte en exotische flor en fauna. Veel plezier op de Cameron Highlands en kusjes.
  2. Esther:
    22 juli 2016
    Bloedzuigers iiieeeehhhh :-( Doe nog ff een foto van jullie grot slaapplek....lijkt me super leuk! X
  3. Lianne:
    22 juli 2016
    Inderdaad slapen in een privé grot lijkt me super leuk! En ik lees zeer enthousiaste verhalen. Wat een andere wereld toch! En hopelijk geen last meer van die bloedzuiger, jullie maken wat mee. Kus lianne