Melaka

17 juli 2016 - Melaka, Maleisië

17 july
'S ochtends vroeg vanuit ons hostel richting pasar seni om via het kuala lumpur naar PBS te gaan. Het plaatselijke busstation wat bijna leek op een vliegveld. Je werd gecontroleerd, er waren boarding tijden en zelfs gate nummers waar je op je bus moest wachten in chique wachtruimtes. Vanuit daar was er een bus die ons in ongeveer 2 uur naar het authentieke stadje maleka bracht. Daar aangekomen (maleka sentral) moesten we nog met een plaatselijke bus die ons naar dutch square) zou brengen. Het duurde en duurde want het was zondag en veel locale die ook naar deze stad gingen.

Het was heet en vooral en gezellig stadje die invloeden heeft van Portugal, Engeland en Nederland. Momenteel is het nog een zusterstad van Hoorn. De Nederlandse invloeden zijn nog terug te vinden in straatnamen en in bouwstijl van diverse gebouwen.

Na even door Chinatown gelopen te hebben en alle belangrijke bezienswaardigheden wel gezien hadden on het genot van wat stukjes fruit; besloten we nog maar even het STADHUIYS in te gaan. Daar mochten we meegaan met een gratis guide die ons door het hele museum leidde. Dit was een mooie en soms interessante invulling van onze middag. We sloten af in Chinatown met een simpele maaltijd om weer optijd terug te zijn bij de bus. Deze rit duurde wel wat langer want het regenende en onweerde zo hard dat het wel een discotheek leek in de bus.

Terug in kuala lumpur nog even een heerlijke mango gegeten en lekker naar ons hostel om goed te slapen en ons op te maken voor onze trip naar Taman Negara.