De terugweg

25 augustus 2016 - Zutphen, Nederland

Om ons volledig klaar te maken voor de terugreis, gingen we maar niet al te laat slapen. Zo konden we op tijd op staan om onze taxi te nemen naar het vliegveld. Netjes om 7:00 checken wij uit en wachten we op de gereserveerde taxi. De receptioniste vertelde ons dat het wat druk was en een paar minuten nog duurde. Na een kwartier begonnen we ons toch af te vragen waar de taxi bleef. Om tijd te besparen hadden we besloten om maar naar de grote weg te gaan, 200 meter verderop, om daar een taxi te nemen. Eenmaal bij de grote weg aangekomen, zagen we waarom onze taxi er nog niet was, het stond vast. Bangkok staat bekend om zijn files, maar dit sloeg alles. Samen met een piccolo van het hotel hadden we een taxi aangehouden (wat niet moeilijk was, want deze stond stil). Eenmaal in de taxi verwacht je wel voortgang te maken, maar na een half uur waren we ongeveer 20 meter vooruit gegaan. De taxi chauffeur merkte dat we zenuwachtig werden en we probeerden een oplossing te vinden. Uiteindelijk met emirates gebeld en we konden in plaats van 90 minuten, 60 minuten van te voren inchecken. Maar inmiddels was er alweer zo veel tijd voorbij gegaan dat we niet zeker wisten of we het gingen halen. Onze taxichauffeur was uiteindelijk omgekeerd en had meerdere tussendoorwegen geprobeerd. Zonder succes, want ook deze stonden vast. Dan nog maar verder terug en uiteindelijk via de snelweg en extra tol betalen reden we richting het vliegveld. Met 150 km/u reden we over de snelweg en konden we nog net op tijd inchecken. Omdat we zo laat waren en de gate nog wel een eind lopen was, kregen we twee priority lane tickets. Hiermee hoefden we niet in de rij te staan voor de handbagage en de douane. En eenmaal bij de gate aankomende, waren we daardoor bijna als eerste. Oftewel het loont blijkbaar om gewoon bijna te laat te zijn. Maar dan moet je wel kunnen dealen net de stress die erbijkomt.
De vlucht via Dubai naar huis was een zeer goede vlucht, helaas geen upgrade deze keer naar businessclass, maar uiteindelijk wel gezellig wen vlucht achter en naast elkaar. Op Dusseldorf aangekomen was het alleen nog bagage ophalen en vervolgens opgehaald worden door Erik en Lisabel. Helaas waren de Duitsers niet erg snel met de bagage en hebben we nog een uurtje mogen wachten op onze tassen. Maar daarna konden we prinsheerlijk naar huis gereden worden door Erik en Lisabel.
Uiteindelijk waren we rond 23:00 uur in Zutphen en konden we weer in een bed slapen. Voor ons was het namelijk alweer 4:00 uur in nacht. Mede daardoor voelden we toch wel een jetlag en waren we vervolgens stipt om 4:30 Nederlandse tijd klaarwakker. Toch even wennen zo'n intercontinentale vlucht. Maar we zijn weer lekker thuis en kunnen nu heerlijk nagenieten van deze prachtige vakantie.

Wij willen jullie heel erg bedanken voor alle leuke reacties op onze verhalen en foto's. We hebben heel erg genoten van het schrijven van alle verhalen en elke keer. En het was fijn om te merken dat deze ook met plezier werden ontvangen. We hebben zo veel mogelijk van onze ervaringen en foto's op deze reisblog proberen te zetten, maar dit is natuurlijk nog lang niet alles. En als je interesse hebt in meer verhalen en foto's, dan komen wij dit jullie met alle plezier vertellen of laten zien.

Anoek & Wisse

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erik S:
    Hoi Wisse en Anoek,

Welkom thuis.
    Jullie bedankt voor het delen van jullie prachtige reis en mooie ervaringen.
    Wij komen zeker een keer langs om de rest te zien en te horen.

Gr Erik
  2. Jopie fr.:
    28 augustus 2016
    Wij zijn zeker blij dat jullie er weer zijn gezond en wel ,na alles wat je het mee gemaakt. Hebbenons meiske al weer fijn geknuffeld.een pluimpje voor jou dat je zo goed op haar het gepast.goede treinreis naar Groningen nog.....en dan nog kijk naar Twente,dat hadden we nooooiiiit verwacht!xxx
  3. Erik Friskes:
    28 augustus 2016
    Wat was het fijn jullie weer te kunnen knuffelen op Dusseldorf AirPort. Mooie mensen met een backpack vol verhalen. Wij hebben er al vele mogen horen. Welkom thuis en succes de aankomende week in Groningen.
  4. Lianne:
    Lieve Wisse en Anoek.
    Ook Willy en ik hebben zo genoten van al jullie belevenissen en heel erg bedankt dat jullie die wilden delen! En natuurlijk willen weten al jullie foto's nog eens op een rustiger moment met jullie bekijken.
    Liefs Willy en Lianne
  5. Lisabel:
    29 augustus 2016
    Lieve Anoek en Wisse,
    Fijn dat jullie thuis zijn. Bedankt dat hebben mogen genieten van jullie prachtige, bijzondere reis. De meeste verhalen hebben we al gehoord. Ben benieuwd naar de foto's die we op een ander moment samen met jullie kunnen bekijken. Nu zijn jullie weer thuis in Groningen en pakken jullie het gewone leven weer op. Dit pakt niemand meer van jullie af.
    Liefs Lisabel X
  6. Esther:
    29 augustus 2016
    Lieve Anoek en Wisse!! Welkom thuis in de gewone wereld! Wat heb ik genoten van jullie verhalen...wat een prachtig avontuur!! Fijn dat jullie er ongeschonden weer zijn....
    Liefs EstherX